lördag 9 maj 2009

Wilma

Det här är Wilma. hon är 8 år och kom till oss från Föllinge, när Anton var valp. Hon är hälften "bondkatt" och hälften Norsk skogskatt. Hon har fina tofsar på öronen och stora tassar. Tyvärr blir hennes päls väldigt tovig vår och höst.
Wilma är en fin liten fröken! Hon går helst inte ut. Går hon ut ska det var hyfsat väder och absolut ingen nederbörd. Kissar och bajsar gör hon på lådan! Trots att vi bor på landet... Hon lyckas alltid med att gå på lådan när jag ska äta frukost...
Wilma är "min" katt. Hon hoppar upp på mig nästan varje natt och ska helst sova på mig. Sitter jag och löser korsord, vilket är en av mina favoritsysselsättningar, lägger hon sig gärna på tidningen för att få uppmärksamhet.
Hon är inte särskilt rädd för hundar. Vilket är bra, för då springer hon inte iväg och blir jagad. Det gör att hundarna inte heller bryr sig så mycket.

Inga kommentarer: