söndag 5 juli 2009

AVKOPPLING

När jag vill ta det lite lugnt och bara ha det skönt, brukar jag lösa korsord. Korsordet får inte vara för lätt. Det ska verkligen vara så att man behöver klura lite, lägga undan korsordet och gå tillbaka, lösa något, lämna det igen och så vidare. Ibland undrar man varför man inte kunde ordet på en gång...
Jag tycker att det är roligt med ett tema i korsordet, gärna bilder i.
På lördagar kommer ett korsord i vår länstidning som jag brukar lösa. Ibland ringer mamma och jag varandra och ber om något ord. Ibland kan jag behöva hjälp av datorn om det är något fackord...
Ett tips till dig som tycker korsord är svårt, men vill prova. Ta ett lätt kryss och fortsätt med lätta tills du tycker de är löjligt enkla. Då tar du lite svårare och så rullar det på.
Man brukar lära sig hur korsordstillverkaren tänker. Jag kan bli lite irriterad när det blir en ny tillverkare på de korsord jag brukar lösa. Men det brukar ge sig. Det är lite tråkigt när det blir lite för långsökta lösningar av ord eller om det blir "fel" svenska...

1 kommentar:

MiansArt sa...

Ohhh jag älskar oxå korsord, o samma här, har mina favorit-korsordsmakare.
Jag får perioder med korsordslösning.
Synd att vi inte hann träffa er något i helgen, men det är ju alltid så jäktigt :(