söndag 19 juli 2009

GRÄSKLIPPNING

Så har jag spenderat 3 timmar på denna maskin. Jag hann nästan färdigt det jag hade tänkt klippa innan regnet kom. Jag hann inte klippa uppe hos Sandra och inte heller gräsbanan. Fast då hade jag kanske hållit på fortfarande. Men det är väl inte något besvär när man har åkgräsklippare, kanske man kan tänka! Nja inte om man har en normal tomt, kanske... Men trött blir man efter tre timmar med en kort paus emellan... Fast det blir fint och man känner sig nöjd. Jag körde bara fast en gång!=) Min käre man bara skakar på huvudet, drar upp mig, och säger: Kör inte här något mer nu! Nej, aldrig, säger jag...;) Lite "olydig" och enveten är jag ju...
Vädret är lite mystiskt nu. Jag satt ute alldeles nyss och det var så kvavt att jag nästan inte kunde andas. Det ska tydligen komma in ett väldans oväder söder ifrån.
Det känns lite tomt här hemma nu. Det är bara jag och min "själs berusning" hemma. fast det är ju rätt så slappt med mat och sådant... Fast det är klart - alldeles tomt är det förstås inte - 2 hundar, 3 katter, några hästar och alla dessa små och stora flugor...

Inga kommentarer: